CZ EN
PřihlášeníRegistrace
Kategorie modelů

Reklamační řád

1. Všeobecná ustanovení a vymezení pojmů

 
Tento reklamační řád upravuje v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vyplývající z kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“), uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou či právnickou osobou (dále jen „kupující“) dálkově prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího a zejména reklamační řízení na zboží, jehož reklamace byla uplatněna v záruční době, která je na všechno zboží jednotná v délce trvání 24 měsíců od převzetí zboží kupujícím. "Prodávající" je Roman Scherks, Školní 808, 530 06 Pardubice, IČO 132 27 858, DIČ CZ6402162272, korespondenční adresa Modelyletadel.cz, Langrova 11, Lázně Bohdaneč 53341. Všechny další náležitosti nákupu, jako je dodací list nebo faktura jsou Kupujícímu zasílány spolu se zásilkou. Záruční listy nejsou k tomuto zboží vystavovány, takže jako doklad o nákupu slouží Faktura, vystavená a řádně potvrzená Prodávajícím.
 

2. Záruční podmínky

  • Pokud je zboží předáváno dopravcem (Česká pošta nebo GLS) v porušeném transportním obalu nebo má-li Kupující pochybnosti, že přepravce dodal zboží vykazující vady, sepíše s přepravcem na místě reklamační protokol. V tom případě je oprávněn zboží nepřevzít a v pokud bude jeho námitka shledána oprávněnou, náleží mu výměna zboží za nové (případně vrácení 100% kupní ceny) do jednoho týdne od doručení oznámení této skutečnosti Prodávajícímu.
  • V případě dopravy zboží zpět Prodávajícímu zajistí Kupující přepravu zboží sám a na své náklady; v případě oprávněné reklamace ze strany Kupujícího bude částka nákladů spojená s přepravou a manipulací vrácena Kupujícímu na bankovní účet.
  • Záruční doba začíná běžet od převzetí věci Kupujícím. V případě výměny začíná záruka běžet znovu.
  • Kupující si při vybalování zboží ve vlastním zájmu vede tak, aby obal neponičil a obal uschová; Za situace, kdy je potřeba zboží zaslat zpět nebo servisnímu středisku, je povinen do tohoto obalu zboží zabalit. Nemá-li již Kupující originální obal, je povinen na vlastní náklad obstarat obal nový, vyhovující nárokům přepravy křehkého zboží a označit jej příslušnými symboly.
  • Kupující bere na vědomí, že v případě nedostatečně chráněného zboží při přepravě nemusí být reklamace uznána. Při zasílání zboží zpět musí být zboží v úplném stavu včetně všeho příslušenství.
  • K zásilce musí být připojena kopie dodacího listu (příp. faktury) a přesný popis závad. Prodávající po vyřízení reklamace vyzve Kupujícího k odběru zboží, případně jej zašle na své náklady a riziko Kupujícímu zpět.
  • Pokud byla reklamace neoprávněná (závada vznikla špatným použitím nebo chybnou manipulací apod. ), Prodávající naúčtuje Kupujícímu náklady na lokalizaci a opravu závady a dopravní náklady. Kupující je povinen tyto náklady uhradit ve stanoveném termínu, nejpozději však 14 dní od ukončení reklamačního řízení.
  • Jde-li o vady neodstranitelné, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci, výměnu nebo na vrácení ceny zboží.
 

Nárok na uplatnění záruky zaniká v následujících případech:

  • neodbornou instalací, zacházením či obsluhou
  • používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svými parametry parametrům uvedeným v dokumentaci
  • zboží bylo poškozeno živly
 

3. Reklamační podmínky

V případě jakékoli reklamace Kupující Prodávajícího telefonicky či elektronickou poštou informuje a dohodne s ním nejvhodnější formu reklamačního řízení.
 

4. Závěrečná ustanovení

Reklamační řízení nelze použít jako formu odstoupení od smlouvy a naopak.
Tento reklamační řád nabývá účinnost 6. 1. 2023.
 
Změny reklamačního řádu vyhrazeny.